perjantai 21. huhtikuuta 2006

Sheer Simplicity eli Alkusanat

Silkkaa Yksinkertaisuutta eli ulkomaankielellä Sheer Simplicity. Siinäpä se. Ulkomaan kieliset sanat on napattu erään norjalaisbändin kappaleesta, hyvä bändi ja hyvä kappale.

Tämä on minun ensimmäinen blogini. Sillä seikalla ei oletetulle lukijalle pitäisi olla suurtakaan merkitystä, minä kun kirjoitan anonyyminä, ainakin kunnes toisin päätän. Minulle sillä taas on jotain merkitystä, kun en ole ollenkaan perillä mistään blogimaailman kirjoittamattomista/kirjoitetuista laeista. Jos sellaisia on olemassa, olisi mukavaa jos joku minua niistä informoisi. Lex Blogilandia. Mutta samapa se, minähän kirjoitan mitä huvittaa joka tapauksessa... Turhaa kai väittää, että blogia kirjoitettaisiin vain itselle, sillä silloin olisi sama kirjoittaa ihan normaalia päiväkirjaa. Jonkin tasoisesta henkisestä ekshibitionismistahan tämä kielii, vaikka kuinka anonyyminä haluaisikin pysyä. Niinpä minä kirjoitan näitä jorinoitani pitäen jossain mieleni sopukassa lukijankin, mutta pääasiassa nämä postaukset tapahtuvat silloin kun inspiraatio kirjoittaa iskee, ja yleensä varmaankin kirjoitan vain omia ajatuksiani selkeyttääkseni. Olisihan se kuitenkin loistavaa, jos kirjoituksistani pidettäisiin ja ne jotain ajatuksia tai jopa keskustelua herättäisivät. Kommentoida siis saa ja aivan vapaasti, en säry rakentavasta kritiikistäkään, ja jos Sinulle tulee pakottava tarve vittuilla ja osoittaa kypsyyttäsi blogiani luettuaan, niin siitä vaan postia tulemaan, kunhan et mene ja pura pahaaoloasi viattomiin.

Yksinkertaisuudesta vielä. Tiedän olevani kouluarvosanoilla mitattuna hyvä kirjoittaja, ja muutenkin älykäs. Olen aina ihaillut ihmisiä jotka varsinkin suullisesti saavat ilmaistua ajatuksensa selkeästi ja tyylikkäästi. Minä pystyn kyllä (omasta mielestäni) järkevän kuuloista puhetta tuottamaan, mutta en tiedä saako siitä johtoajatuksesta kukaan muu selvää, varsinkaan jos on vähänkään monimutkaisemmasta asiasta kyse. Joskus käy niin, että itsekin sen unohdan siinä selittäessäni. Ihailen myös ihmisiä, jotka saavat sanottavansa kiteytettyä kirjalliseen muotoon, kuten hyviä runoilijoita. Kaikki sameat vedet näyttävät syviltä, olen kuullut sanottavan. Kirjoittaessani pyrin itsekin mahdollisimman selkeään ilmaisuun, sikäli mikäli olen sillä tuulella. Joskus tulen varmasti kirjottaneeksi ihan käsittämätöntä sotkua, mutta toivottavasti niitä selkeitä päiviä on enemmän. Yksinkertaisuuteen siis on pyrkimys. Siitä nimi blogille.

Ei kommentteja: